Lehdistötiedote 29.10.2017

Arttu Mustonen. Kuva: Janita Autio

Asennemedia nappasi perjantaina järjestetyssä The Blog Awards Finland -gaalassa vuoden lifestyle-blogin ja toimistovaikuttajan palkinnot. Vaikuttajamarkkinointi on parissa vuodessa kasvanut nuorten harrastuksesta kokonaiseksi toimialaksi, jota hyödyntävät yritysten lisäksi myös julkinen puoli ja järjestöt.

Mustarttu-blogia kirjoittava Arttu Mustonen palkittiin vuoden lifestyle-vaikuttajana. Blogi tunnetaan upeista kuvista ja videoista, ja Mustonen on yksi Suomen ensimmäisistä miesten tyyliä käsittelevistä bloggaajista. Lifestyle-kategoriassa voitto oli Asennemedialle jo toinen, viime vuonna palkinnon sai verkostossa bloggaava WTD-blogin Natalia Tolmatsova.

Asennemedian toimitusjohtaja Ulla Vartiainen palkittiin vuoden toimistovaikuttajana. Palkinnon perusteluiden mukaan intohimolla työhönsä suhtautuva Vartiainen on vienyt vaikuttajamarkkinointia yhä ammattimaisempaan suuntaan. Kolme vuotta sitten perustettu Asennemedia on blogiagentuuri ja vaikuttajamarkkinointitoimisto, joka edustaa kahtakymmentä Suomen arvostetuinta mielipidevaikuttajaa.

Blogien ansiosta Suomeen on muutamassa vuodessa tullut täysin uusi toimiala, joka työllistää bloggaajien lisäksi myös monia muita alan parissa työskenteleviä ammattilaisia.

– Se, mitä monet vielä pari vuotta sitten pitivät teinityttöjen puuhasteluna on nyt kokonainen toimiala, jolla on merkittävästi vaikutusta kuluttajien ostopäätöksiin. Kampanjat ovat entistä monipuolisempia, blogien ja sosiaalisen median kanavien lisäksi yhteistöihin saattaa kuulua esimerkiksi tuotekehitystä, tapahtumia, podcasteja tai tilaisuuksien isännöintiä, toimitusjohtaja Ulla Vartiainen kertoo

Tehokas markkinointitapa on herättänyt myös järjestöjen ja julkisten toimijoiden kiinnostuksen:

– Blogeilla on jo pitkään ollut vakituinen paikka kosmetiikka- ja muotialan markkinointisuunnitelmissa, mutta yhteistyötä tehdään yhä useammin myös sellaisten tahojen kanssa, joilla ei ole kaupallisia tavoitteita. On ymmärretty, että vaikuttajamarkkinointi on erinomainen tapa tavoittaa nuoret aikuiset, jotka eivät vietä juuri lainkaan aikaa perinteisten medioiden parissa, Vartiainen jatkaa.

Lisätiedot:

Ulla Vartiainen
Asennemedia
ulla@asennemedia.fi
+35850 3239626

Asennemedia on vuonna 2015 perustettu vaikuttajamarkkinointitoimisto ja blogiagentuuri, joka edustaa Suomen arvostetuimpia mielipidevaikuttajia. Yhteisön 20 mielipidevaikuttajaa tavoittavat viikoittain yli 135 000 lukijaa blogeissa ja sosiaalisen median kanavissa.

www.asennemedia.fi