Tiedote 3.5.2018

Anu Makkonen. Kuva: Jarno Jussila.

 

Anu Makkonen aloittaa vaikuttajamarkkinointitoimisto Asennemedian brändijohtajana 9. toukokuuta 2018. Makkosen vastuualueeseen tulee ensisijaisesti kuulumaan Asennemedian ja sen vaikuttajien brändien kehittäminen ja tuotteistaminen.

Anu Makkonen siirtyy Asennemedialle Mellakka Helsingistä PR-päällikön paikalta. Aikaisemmin hän teki pitkän uran tanskalaisen vaatejätti Bestsellerin PR- ja markkinointipäällikkönä Suomessa.

Asennemedia on vaikuttajamarkkinoinnin ehdoton edelläkävijä Suomessa ja odotankin innolla tulevaa. On upeaa päästä kehittämään Asennemediaa ja sen lahjakkaita vaikuttajia yhdessä alan rautaisten ammattilaisten kanssa. Asennemedialle tuon mukanani laaja-alaisen PR-osaamiseni, brändiymmärrykseni sekä luontaisen kykyni innostua ja innostaa muita“, Makkonen kertoo.

 

Geneerisestä vaikuttajamarkkinoinnista kohti vahvoja ja autenttisia henkilöbrändejä

Asennemedia on kehittymässä kovaa vauhtia kanavariippumattomaksi henkilöbränditaloksi. Halusin palkata brändijohtajaksi askeleen edellä olevan huippuammattilaisen, joka ymmärtää, että geneerisen vaikuttajamarkkinoinnin aika on ohi. Anu Makkonen tuo meille parhaan mahdollisen lisäarvon henkilöbrändien kehittämiseen ideoillaan, verkostoillaan ja kokemuksellaan. Lisäksi Anun kanssa kaikki tykkäävät tehdä töitä“, kertoo Asennemedian toimitusjohtaja Ulla Vartiainen.

Anu Makkosella on pitkä kokemus vaikuttajamarkkinoinnista Suomessa. Hän on uransa aikana tehnyt kaupallisia yhteistöitä useimpien Asennemedian edustamien vaikuttajien kanssa ja nyt yhteistyö syvenee entisestään, kun hän alkaa kehittämään vaikuttajien potentiaalia.

Tein ensimmäiset kaupalliset vaikuttajamarkkinointiyhteistyöni nykyisen Asennemedia-vaikuttajan, Stella Harasekin, kanssa vuonna 2009 ollessani Bestsellerillä. Noista ajoista paljon on muuttunut ja kehittynyt, mutta peruspilarit ovat yhä samat. Vaikuttajamarkkinoinin tulee olla autenttista, uskottavaa ja samaistuttavaa. Lisäksi vaikuttajamarkkinoinnissa vaikuttajan ja asiakasyrityksen brändien yhteensopivuus, brand match, on kaiken A ja O. Tulen pitämään huolen, että Asennemedialla nämä asiat toteutuvat myös jatkossa“, Makkonen paljastaa.

 

Podcastien suosio räjähtämässä

Asennemedia osti maaliskuun alussa podcastien tuotantoon ja kaupallistamiseen erikoistuneen Wecastin liiketoiminnan ja keskittyy jatkossa entistä monikanavaisempaan vaikuttajamarkkinointiin.

Asennemedian vuosi on lähtenyt käyntiin vauhdikkaasti ja ylittänyt odotukset. Podcastien suosio on räjähtänyt, eikä ihme, sillä jutustelevamman kanavan kautta vaikuttaja pääsee antamaan enemmän itsestään ja tuomaan paremmin persoonaansa esille. Ammattimainen ja henkilökohtainen ihmiseltä ihmiselle -vaikuttaminen jatkaa kasvuaan, ja siksi mainostajatkin ovat alkaneet siirtyä yksittäisistä toimenpiteistä kohti aitoutta ja tarinoita korostavia kokonaisuuksia“, iloitsee Vartiainen.

 

Lisätiedot:

Ulla Vartiainen
Asennemedia
ulla@asennemedia.fi
+358 50 3239626

 

Anu Makkonen
Asennemedia
anu@asennemedia.fi
+358 40 595 4777

 

 

www.asennemedia.fi