Tiedote 9.8.2018

Kasper Strömman. Kuva: Jenny Jungell.

Asennemedian syksy käynnistyy kiinnostavasti, kun vaikuttajamarkkinointitoimiston edustus kasvaa vuoden hauskimpana palkitulla blogilla sekä kahden tyylitietäjän uudella podcastilla.

Kasper Strömmanin sosiaalisen median ilmiöksi noussut Kasper Diem -blogi on siirtynyt osaksi Asennemediaa. Taustaltaan graafinen suunnittelija ja kuvittaja tunnetaan yhtenä vaikuttajamaailman kiinnostavimmista persoonista. Vuoden hauskimmaksi vuoden 2017 The Blog Awards Finland -gaalassa palkittu Strömman tarttuu blogissaan ajankohtaisiin aiheisiin erottuvalla, oivaltavalla ja ironisella otteella. Kasper Strömmanin ja Mikko Pykärin vaatimattomasti nimetty Suomen suosituin podcast on ollut osa Asennemedian verkostoa maaliskuusta 2018 saakka, kun Asennemedia osti podcasteja tuottavan Wecastin.

“Asennemedia palkittiin vuoden toimistovaikuttajana viime vuoden The Blog Awards -blogigaalassa. Minulla taas oli vuoden hauskin blogi. Sanoisin, että oli vain ajan kysymys ennen kuin löytäisimme toisemme. Asennemedian vahvuus on, että he ymmärtävät holistisen ammattikuvan päälle. Tänä päivänä ei nimittäin kukaan ole enää pelkkä bloggaaja, koska enää ei ole 2014. Nyt kun kanavia on niin paljon enemmän, puhumme sen sijaan influenssereista. Ja tämän Asennemedia on sisäistänyt paremmin kuin kukaan muu tällä hetkellä Suomessa. Voisi sanoa, että olen sosiaalisen median artisti ja älypuhelimeni on siveltimeni”, Kasper Strömman naurahtaa.

Henkilöbrändin edustus kaikissa kanavissa mahdollistaa monipuolisimman vaikuttajamarkkinoinnin.

“Kasperin kiinnitys on linjassa Asennemedian vision ja tulevaisuuden kanssa. Haluamme vastata vaikuttajan koko henkilöbrändistä kaikissa kanavissa. Tällainen edustusmalli mahdollistaa monipuolisimmat ja luovimmat yhteistyöt. Olemme todella innoissamme siitä, millaisia projekteja pääsemme yhdessä Kasperin kanssa toteuttamaan”, iloitsee Asennemedian toimitusjohtaja Ulla Vartiainen.

 

Maryam Razavi ja Jani Niipola. Kuva: Elina Simonen.

Asennemedian podcast-tarjonta kasvaa arvostetuilla nimillä

Syksy tuo Asennemedialle mukanaan myös uusia podcasteja, kun Maryam Razavi ja Jani Niipola aloittavat yhteisen podcastin. Menestystarinan metsästäjät -podcastissa trendit tunteva kaksikko haastattelee kiinnostavia ihmisiä ajankohtaisten ilmiöiden takana ja hakee vastausta kysymyksiin, mikä on menestyksen määritelmä ja miten menestys saavutetaan. Saaliina on koskettavia tarinoita ja uusia puolia julkisuuden henkilöistä. Ensimmäisessä jaksossa vierailee Flow Festivalin toimitusjohtaja Suvi Kallio.

Mallina, stylistina ja juontajana työskentelevä Razavi on aikaisemmin julkaissut tyylikirjan ja kirjoittaa blogia Cosmopolitan-lehdelle. Jani Niipola on tyyliin ja talouteen erikoistunut toimittaja ja tietokirjailija, joka päivittää toisinaan Yhden miehen tyyli -blogiaan. Menestystarinan metsästäjissä on luonnollisesti ainesta myös kirjaksi.

“Podcast on mahtava tapa päästä keskustelussa pintaa syvemmälle. Kysymme jokaiselta vieraaltamme menestyksen määritelmää. Mielenkiintoista on, että se tarkoittaa meille kaikille hieman eri asiaa. Menestystarinat ovat paljon moniulotteisempia kuin yleensä ajatellaan. On upeaa, miten avoimesti vieraamme puhuvat vaikeuksistaan ja voitoistaan”, kaksikko Razavi ja Niipola toteaa.

 

Ruotsista rantautunut podcast-trendi vahvistuu Suomessa

Menestystarinan metsästäjät -podcast on saanut inspiraationsa Ruotsin supersuositusta Framgångspoddeninsta, jossa myöskin haastatellaan menestyneitä ihmisiä eri aloilta. Suomen-podcastissa Niipolan ammattitaito haastattelijana ja kirjoittajana yhdistyy Razavin uteliaisuuteen ja monipuoliseen muotialan kokemukseen, jolloin vieraista saadaan mahdollisimman paljon irti.

“On mahtavaa huomata, miten podcastit ovat Suomessa jo lähellä isoa läpimurtoa ja uusia syntyy jatkuvasti. Suomalaiset ovat selvästi löytäneet podcastien pariin ja Asennemedian podcastit ylittivät juuri miljoonan kuuntelun rajan. Olemme innoissamme siitä, että yritykset haluavat tehdä omia podcasteja hyödyntäen Asennemedian vaikuttajia. Uusin näistä on Holvi-podcast, joka toimii oppaana uusille yrittäjille ja sen vetäjänä on karismaattinen Natalia Salmela”, kertoo podcast-liiketoiminnan johtaja Hanna Westerholm.

 

Lisätiedot:

Ulla Vartiainen
toimitusjohtaja
Asennemedia
ulla@asennemedia.fi
+358 50 3239626

Hanna Westerholm
podcast-liiketoiminnan johtaja
Asennemedia
hanna@asennemedia.fi
+358 50 505 1773

Asennemedia on vuonna 2015 perustettu vaikuttajamarkkinointitoimisto, joka edustaa nykypäivän tärkeimpiä mielipidevaikuttajia, monikanavaisiksi henkilöbrändeiksi kasvaneita bloggaajia ja podcastaajia. Asennemedia tavoittaa sosiaalisen median sekä yhteensä 27 blogin ja podcastin kautta 180 000 suomalaista viikottain.

www.asennemedia.fi