Tiedote 3.9.2018

Sara Parikka ja Johanna Puhakka. Kuva: Sam Jamsen.

Asennemedian kiinnostavien uutuuksien putki jatkuu, kun vaikuttajamarkkinointitoimiston edustuksessa aloittaa salkkaritähtien Sara Parikan ja Johanna Puhakan uusi Papupata-podcast.

Salatut Elämät -tv-sarjasta koko kansan tietoisuuteen ponnistanut parivaljakko Sara Parikka ja Johanna Puhakka aloittavat Papupata-podcastin julkaisun Asennemedialla. Ensimmäinen jakso ilmestyy tiistaina 3.9. ja uusi jakso julkaistaan aina tiistaisin.  

Kaksikon podcast käsittelee heidän omaa elämäänsä rennolla otteella ja pilke silmäkulmassa. Kuuntelija pääsee kurkistamaan kulissien taakse ja tutustumaan oikeaan Saraan ja Johannaan roolihahmojen ja filttereiden takana.

“Olen ollut pitkään podcastien suurkuluttaja, joten hyppään innolla kuulokkeiden toiselle puolelle. Erityisen hauskaa hommasta tekee se, että saan tehdä tätä Johannan kanssa ja tutustua häneen vielä paremmin. Papupata-podcast on rentoa höpöttelyä, kuulumisia ja avointa pohdintaa, milloin mistäkin. En myöskään malta odottaa, että pääsen työskentelemään kentän kovimman pelurin, Asennemedian, kanssa”, Sara paljasta.

“Siivouksen, kokkailujen ja bussimatkojen aikana en mitään muuta kuuntelekaan kuin podcasteja, ja sen vuoksi on upeaa aloittaa oman podcastin tekeminen. Halusimme Saran kanssa luoda Papupata-podcastin, joka nimensä veroisesti keskittyy höpöttelyyn ja kuulumisiin, mutta toki myös joku pieni punainen langanpätkä joka jaksosta löytyy”, Johanna vinkkaa.

Podcastien kuuntelu on Suomessa selvässä kasvussa ja Asennemedian podcasteja on kuunneltu yhteensä jo yli 1,3 miljoonaa kertaa. Suositummat podcastit, kuten Pupulandia-blogista tutun Jenni Rotosen, Rina Järventaan ja Petra Väänäsen Afterwork-podcast sekä Metti Forssellin ja Hanna Väyrysen Metti ja Hanna -podcast, keräävät kumpikin jo yli 10 000 kuuntelijaa viikossa.

Podcastien keskimääräinen drop-off rate, eli keskimääräinen kuunteluaika, on 28 minuuttia. Podcast-median parissa vietetään paljon aikaa ja siihen sitoudutaan, sen vuoksi ne ovatkin erinomainen tapa luoda suhde kuluttajaan.

“Podcastit ovat nyt kovassa nosteessa, trendinä näemme etenkin lifestyle-podcastien kuuntelijamäärien kasvun, mutta myös yrityksille brändätyt podcastit kiinnostavat tällä hetkellä. Podcast on mediana intiimi. Kuuntelijalle syntyy vahva luottamussuhde podcastiin ja sen vetäjään. Äänen voimalla tehty suositus toimii kuin ystävän suositus. Podcast mahdollistaa myös monimutkaisten ja laajojen kokonaisuuksien käsittelemisen syvällisemmin kuin moni muu media, siksi monet yritykset haluavat saada viestinsä läpi tämän mediamuodon kautta”, paljastaa podcast-liiketoiminnan johtaja Hanna Westerholm.

 

Lisätiedot:

Hanna Westerholm
podcast-liiketoiminnan johtaja
Asennemedia
hanna@asennemedia.fi
+358 50 505 1773

Asennemedia on vuonna 2015 perustettu vaikuttajamarkkinointitoimisto, joka edustaa nykypäivän tärkeimpiä mielipidevaikuttajia, monikanavaisiksi henkilöbrändeiksi kasvaneita bloggaajia ja podcastaajia. Asennemedia tavoittaa sosiaalisen median sekä yhteensä 27 blogin ja podcastin kautta 180 000 suomalaista viikottain.

www.asennemedia.fi