Tiedote 26.11.2018

Noora Kunttu. Kuva: Roy Bäckström

IKEAlla ja Elisalla PR:n ja vaikuttajamarkkinoinnin parissa uraa tehnyt Noora Kunttu vahvistaa Asennemedian strategisen tason osaamista, yhteistyökumppaneille tämä näkyy entistä monikanavaisempina vaikuttajamarkkinointikokonaisuuksina.

Pitkän linjan PR-ammattilainen Noora Kunttu aloittaa Asennemedian strategina 26.11.2018. Aikaisemmin Kunttu on työskennellyt muun muassa Elisalla ja IKEA Suomella sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin parissa.

Etenkin Nooran taito hahmottaa isoa kuvaa ja aistia hiljaisia signaaleja vahvistaa Asennemedian roolia vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijatoimistona. Laajojen kokonaisuuksien ymmärtäminen on yhä tärkeämpää, kun vaikuttajamarkkinointia tehdään mitattavasti, monikanavaisesti ja tuloksellisesti.

”Olen viimeksi työskennellyt IKEA Suomella ja Elisalla, joten Asennemedia saa mukanani vaikuttajamarkkinointi- ja PR-osaamista brändien ja asiakkaiden puolelta. Liityn Asennemedian huippuporukkaan innoissani. Talo on minulle tuttu lähes sen alkumetreiltä saakka ja on ollut upeaa saada seurata Ulla Vartiaisen unelman kehittymistä tuottavaksi liiketoiminnaksi ja alan kehittäjäksi”, Kunttu kertoo.

Kuten perinteinen media ja markkinointi, myös vaikuttajamarkkinointi elää murrosta. Panostukset vaikuttajamarkkinointiin kasvavat jatkuvasti, mutta samalla myös odotukset kasvavat. Vaikuttajamarkkinoinnin tulee olla tuloksellista, mitattavaa ja samaistuttavaa. Kuntun taito nähdä vaikuttajamarkkinointi luontevana osana viestintä- ja markkinointisuunnitelmien isoja kokonaisuuksia tulee olemaan avainasemassa asiakkaiden entistä paremmassa palvelemisessa.

”Olemme työskennelleet Nooran kanssa pitkään niin asiakassuhteen tiimoilta, kun hänen omien kanaviensa, muun muassa Perjantain parhaat -podcastin, kaupallistamisen parissa. Nooran ammattitaito sekä proaktiivinen tapa toimia ja ideoida meidän kehitystämme, valloittavaa persoonaa unohtamatta ovat tehneet meihin lähtemättömän vaikutuksen. Olemmekin erittäin onnellisia saadessamme Nooran Asennemedialle”, hehkuttaa Asennemedian toimitusjohtaja Ulla Vartiainen.

 

Avoimilta foorumeilta kohti intiimejä keskusteluja

Somessa keskustelu siirtyy avoimilta foorumeilta yhä suljetumpiin kanaviin, kuten suljettuihin Facebook-ryhmiin. Lisäksi vaikuttajat käyvät yhä enemmän keskustelua seuraajiensa kanssa kahdenkeskisesti esimerkiksi Instagram directissä, tämä vie vaikuttajilta paljon aikaa, mutta sitouttaa samalla seuraajia.

Odotan kiinnostuneena, mihin vuoden 2018 aikana käydyt aitous- ja vastuullisuuskeskustelut johtavat ja siirtyykö osa vaikuttajamarkkinoinnista nykyistä suljetumpiin kanaviin. Uskon myös, että lukujen lisäksi aletaan mitata keskustelun sävyä ja seuraajien sitoutuneisuutta”, Kunttu paljastaa.

Asennemedia osti podcastien tuotantoon ja kaupallistamiseen erikoistuneen Wecastin liiketoiminnan vuoden 2018 helmikuussa ja on sen jälkeen keskittynyt entistä monikanavaisempaan vaikuttajamarkkinointiin.

Kun perustimme entisen blogikumppanini kanssa podcastimme vuonna 2016 blogin lisäosaksi, en olisi voinut arvatakaan, että vajaassa kolmessa vuodessa podcast-maailma olisi kasvanut näin isoksi. On ilo päästä mukaan kehittämään podcast-liiketoimintaa, jonka suurin anti on mielestäni kuulijan ja vaikuttajan sitoutunut suhde. Jaksoihin keskitytään ja niitä säästellään oikeaa hetkeä varten. Niiden parissa viihdytään, eikä niiden kanssa tyypillisesti kuluteta muuta mediaa samaan aikaan”, Kunttu kertoo.

 

Lisätiedot:

Ulla Vartiainen
Toimitusjohtaja, Asennemedia
ulla@asennemedia.fi
+358 50 3239626

Noora Kunttu
Strategi, Asennemedia
noora@asennemedia.fi
+358 50 3236752

Asennemedia on vuonna 2015 perustettu vaikuttajamarkkinointitoimisto, joka edustaa nykypäivän tärkeimpiä mielipidevaikuttajia, monikanavaisiksi henkilöbrändeiksi kasvaneita bloggaajia ja podcastaajia. Asennemedia tavoittaa sosiaalisen median sekä yhteensä 28 blogin ja podcastin kautta 180 000 suomalaista viikottain

www.asennemedia.fi