Tiedote 12.8.2019

Tilda Laaksonen. Kuva: Lilli Salminen.

Vaikuttajamarkkinointitoimisto Asennemedia täydentää podcast-kokoonpanoaan elokuusta lähtien uudella genrellä, kun maailmalla huippusuosittua true crime -tyylilajia edustava Jäljillä-podcast liittyy Asennemedian riveihin. Jäljillä-podcastia kuunnellaan huimat 90 000 kertaa viikossa.

True crime, joka käy läpi tosielämän rikostapauksia, on esimerkiksi Ruotsissa suosituin podcastien tyylilaji“, kertoo Asennemedian strategi Noora Kunttu.

Jäljillä-podcastin uudet jaksot ilmestyvät joka perjantai ja se on yksi Suomen kuunnelluimmista podcasteista 90 000:lla viikkokuuntelulla.

Jäljillä-podcastin kuuntelijamäärä on todella merkittävä Suomen mittakaavassa, ja sen avulla myös asiakkaamme tavoittavat yhä monipuolisempia yleisöjä ja kohderyhmiä“, Kunttu jatkaa.

Sain inspiraation podcastiin amerikkalaisista true crime -podcasteista, joita olin kuunnellut jo jonkin aikaa ennen oman podcastin tekemistä. Ajattelin, että Suomessa varmasti olisi kysyntää suomenkieliselle, tosielämän rikostapauksiin keskittyvälle podcastille“, Tilda Laaksonen kertoo.

Olen aina ollut kiinnostunut erilaisista tosielämän rikoksista. Podcastista saamani palaute on ollut suurimmaksi osaksi positiivista ja true crime -tarinat podcast-jaksojen muodossa selvästi kiinnostavat suomalaisiakin kuuntelijoita“, Laaksonen jatkaa.

Yhden podcast-jakson taustatietojen etsimiseen kuluu tavallisesti kolmesta neljään päivää. Rikolliset eivät sentään ole ottaneet yhteyttä tutunkuuloisten jaksojen jälkeen, mutta kerran rikoksen uhrin omainen on kiittänyt unohdetun jutun nostamisesta uudelleen pinnalle. Jäljillä-podcastissa tulee tulevaisuudessakin olemaan monipuolisesti sekä ulkomaalaisia että kotimaisia, tunnettuja ja vähemmän tunnettuja tosielämän rikostapauksia. Kuulijat antavat päivittäin vinkkejä tapauksista, joita he toivovat käsittelyyn“, Tilda Laaksonen kertoo.

Suomessa ei vielä tunneta tapauksia, joissa podcast olisi auttanut jutun selvittämisessä, mutta maailmalla tätä on tapahtunut.

Asennemediaan liittymisen myötä podcastia seuraavan kuulijakunnan yhteisöllisyyttä tullaan kehittämään ja tulevaisuudessa kuuntelijoilla on oma Facebook-ryhmä, jossa voi jatkaa yhdessä tapauksiin liittyvää keskustelua ja jossa voidaan jakaa monipuolisesti niihin liittyviä materiaaleja.

Jäljillä-podcast.

Podcastit kiinnostavat ja koukuttavat – kuuntelijaluvut kovassa kasvussa Suomessa

Podcastien kulutus jatkaa hurjaa kasvuaan Suomessa. Asennemedian podcasteja on kuunneltu jo yli kuusi miljoonaa kertaa. Asennemedian podcasteja voi kuunnella Acast-sovelluksessa, iTunesissa ja iPhonen omassa podcast-sovelluksessa sekä Spotifyssa. Podcastien keskimääräinen kuunteluaika on 28 minuuttia ja kolmasosa podcastien kuuntelijoista keskittyy ainoastaan podcastin kuunteluun, eikä tee samalla mitään muuta (Radiomedia, 2018). Tämän median parissa vietetään paljon aikaa ja siihen sitoudutaan. Podcastit ovatkin erinomainen tapa luoda tiivis suhde kuluttajaan.

Podcast mahdollistaa myös monimutkaisten ja laajojen kokonaisuuksien käsittelemisen syvällisesti ja kuuntelijalle syntyy luottamuksellinen suhde podcastin vetäjään. Suositus toimii kuin ystävän suositus“, paljastaa Noora Kunttu.

Kuuntele uusin Jäljillä-podcast jakso täällä.
Tutustu Jäljillä-podcastin Instagram-tiliin ja lataa pressikuvat täältä.

 

Lisätiedot:

Noora Kunttu
Strategi, Asennemedia Oy
noora@asennemedia.fi
050 323 6752

Asennemedia on vuonna 2015 perustettu vaikuttajamarkkinointitoimisto, joka edustaa nykypäivän tärkeimpiä mielipidevaikuttajia, monikanavaisiksi henkilöbrändeiksi kasvaneita bloggaajia ja podcastaajia. Asennemedia tavoittaa sosiaalisen median sekä yhteensä 28 blogin ja podcastin kautta jo yli 300 000 suomalaista viikoittain.

www.asennemedia.fi