Asennemedia ja Mehiläinen tarjoavat ensimmäisinä Suomessa somevaikuttajille tukea työssä jaksamiseen

Asennemedia ja Mehiläinen aloittavat elokuussa 2020 yhteisen projektin, jossa tarjotaan Asennemedian vaikuttajille mahdollisuus käyttää veloituksetta Mehiläisen työssä jaksamista tukevia palveluita. Digitaalisilla valmennuksilla ja henkilökohtaisilla online-tapaamisilla halutaan torjua unihäiriöitä, ahdistusta ja työuupumusta.

”Tiedämme jo entuudestaan, että nuorilla naisilla riski uupua työssä on korkea ja vaikuttajatyössä on erityispiirteitä, jotka saattavat lisätä riskiä. Haluamme pitää vaikuttajistamme mahdollisimman hyvää huolta ja auttaa heitä jaksamaan työssään”, kertoo Asennemedian podcastien kehitysjohtaja Noora Kunttu. ”Vaikuttajat työskentelevät itsenäisinä yrittäjinä, usein yksin ja kritiikille alttiiksi asettuen. Kun tekee töitä henkilöbrändillä, kaikki on henkilökohtaista”, Kunttu jatkaa. Vuoden 2019 aikana moni vaikuttaja avautui kokemastaan uupumuksesta ja Asennemedialla haluttiin katkaista tämä kehitys.

Olemme rakentaneet Mehiläisellä digitaalisia valmennusohjelmia, jotka tukevat hyvinvointia, auttavat elämäntapamuutosten toteuttamisessa ja mahdollistavat tuen entistä aikaisemmassa vaiheessa. Valmennusohjelmassa asiakas saa joka viikko erilaisia videoita, vinkkejä ja harjoitteita sekä keskusteluyhteyden oman valmentajan kanssa. Mielen jaksaminen on koko ajan kasvava yhteiskunnallinen haaste, ja haluamme tuoda uudenlaisia ratkaisuja tukemaan työssä jaksamista. Saamme paljon positiivista palautetta valmennuksista, ja toivottavasti pystymme tuomaan uusia hyvinvointia tukevia keinoja vaativaan ympäristöön, jossa somevaikuttajat työskentelevät”, sanoo Mehiläisen mielenterveyspalveluista ja digipalveluista vastaava johtaja Hanna Hovi.

Kuva: Sam Jamsen

Vaikuttajat työskentelevät yrittäjinä ja koronakriisin alettua erilaisten huolien määrä on lisääntynyt. Siksi Mehiläinen ja Asennemedia totesivat yhdessä, että nyt jos koskaan omaa jaksamista tukeville palveluille kuten Mehiläisen chat- ja puhelinpalvelulle sekä muille Mehiläisen digiratkaisuille on tarvetta. Mehiläisen digiratkaisut palvelevat erinomaisesti silloinkin, kun kasvokkain tapaamista ei haluta suosia. 

Sitran megatrendikatsauksesta 2020 nähdään, miten terveyshaasteet muuttuvat tulevaisuudessa. Mielenterveysongelmat lisääntyvät, taustalla ovat muun muassa ilmastoahdistus, kilpailuyhteiskunta ja informaatiotulva (lähde: https://media.sitra.fi/2020/01/15141544/megatrendikortit-2020.pdf). Asennemedia ja Mehiläinen tarttuvat yhdessä toimeen vastatakseen näihin haasteisiin.

Projekti alkaa elokuussa 2020 ja se tulee sisältämään vaikuttajille yksilöllisesti räätälöityjä mielenterveyden ja jaksamisen kokonaisuuksia. Aloitustapaamisessa tutustuttiin Mehiläisen asiantuntijoihin ja opastettiin vaikuttajat käyttämään OmaMehiläinen-sovellusta ja sovittiin ensimmäisiä kahdenvälisiä keskusteluja. Vaikuttajilla ei ole velvoitetta kertoa tapaamisista osana yhteistyötä.

Tausta: http://pupulandia.fi/2019/08/22/vasta-pysahtyessani-huomasin-miten-uupunut-olinkaan/

https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/mieli/suosittu-hyvinvointibloggaaja-vilma-peltonen-oli-iso-kynnys-tunnustaa-etta

https://www.hs.fi/elama/art-2000006057802.html

Mehiläisen digivalmennukset: https://www.mehilainen.fi/hyvinvointi/valmennusohjelma


Lisätiedot:

Noora Kunttu
Kehitysjohtaja, podcastit
Asennemedia Oy
noora@asennemedia.fi
050 323 6752

Hanna Hovi
Johtaja, mielenterveyspalvelut ja digipalvelut
Mehiläinen
hanna.m.hovi@mehilainen.fi
0400 417 177

Asennemedia on vuonna 2015 perustettu vaikuttajamarkkinointitoimisto, joka edustaa nykypäivän tärkeimpiä mielipidevaikuttajia, monikanavaisiksi henkilöbrändeiksi kasvaneita bloggaajia ja podcastaajia. Asennemedia tavoittaa sosiaalisen median sekä yhteensä 30 vaikuttajansa kautta jo yli 800 000 suomalaista viikoittain.

www.asennemedia.fi