Asennemedia palkkasi operatiiviseksi johtajakseen Kati Launiaisen

Asennemedia vahvisti viihdeosaamistaan palkkaamalla operatiiviseksi johtajakseen Kati Launiaisen. Kolmella Kultaisella Venlalla palkitulla Launiaisella on laaja-alainen ja pitkä kokemus suomalaisen viihteen tuotannosta muun muassa MTV:ltä ja Sanomalta.

Kati Launiainen. Kuva: Niklas Salonen

Tammikuun alussa Asennemedialla operatiivisena johtajana aloittanut Kati Launiainen ottaa johdettavakseen Asennemedian työntekijät toimitusjohtaja Ulla Vartiaisen keskittyessä myyntiin ja vaikuttajaverkoston kehittämiseen.

On mahtavaa tulla mukaan Asennemedian porukkaan ja päästä johtamaan valmiiksi hyvämaineista ja innokasta työyhteisöä. Näen erittäin hyvän synergiaedun siinä, että yhdistämme nyt Asennemedian kanssa jo loistavasti toimivan ja kasvussa olevan vaikuttajamarkkinoinnin sekä pitkän kokemukseni suomalaisen laadukkaan viihteen tekemisestä. Viihteen tekemiseen tarvitaan paitsi todella hyviä ja ajassa kiinni olevia ideoita, myös alan kirkkaimpia tähtiä. Näissä molemmissa vaikuttajat ovat isossa roolissa: me luomme yhdessä uuden viihteen tekemisen muodon, jossa käytetään perinteisen viihteen tekemisen parhaat puolet ja vaikuttaja-alan parhaat puolet, kertoo Launiainen.

Asennemedialla on takana kuusi hienoa vuotta vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijänä. Olemme erittäin hyvässä tilanteessa, jota haluamme entisestään vahvistaa. Viihteen ja vaikuttajamarkkinoinnin rajat haalistuvat ja tässä kehityksessä haluamme olla mukana. Kati Launiainen tuo meille juuri oikeanlaista osaamista suomalaisen viihteen kehittämisestä”, toteaa Vartiainen.

Edelläkävijyys, yleisön lähellä oleminen, yhteisöllisyys sekä viihteen ja lifestyle-sisältöjen tekeminen kohderyhmää kiinnostavasta näkökulmasta ovat jatkossakin Asennemedian prioriteetteja. Asennemedia rakentaa tulevaisuudessa kokonaan uusia malleja siihen, miten viihdettä ja lifestyle-sisältöjä tehdään ja kulutetaan. Vaikuttajien ja perinteisen TV-viihteen yhdistämisestä on nyt nähty ensimmäiset kokeilut. Asennemedian tulevan kasvun tekijöinä tulevat olemaan näiden kokeilujen jalostaminen ja vaikuttajien henkilöbrändien kasvattaminen uusilla tavoilla.

Väite, “jos henkilö on Tubessa, hän kerää nuoria katsojia” on osoittautunut usein vääräksi. Haluaisin olla kehittämässä tätäkin polkua pidemmälle mietittynä. TV-realityt eivät tee ihmisistä tähtiä, he tekevät sen itse. Paras viihde huomataan, kun se tehdään omaehtoisesti omien ideoiden kautta intohimolla. Jos nostelemme sieltä täältä hahmoja raamien sisälle, kokonaisuus ei välttämättä ole kiinnostava. Kannustan kaikkia innovoimaan itse, sen sijaan, että pyrkisi sisälle johonkin valmiiseen muottiin. Tässä vaikuttajilla on todellinen avainasema verrattuna perinteisiin medioihin: he ovat jo valmiiksi liikkeellä omasta näkökulmastaan. Tätä tekemistä kasvattaisin entisestään, jatkaa Launiainen.

Asennemedia edustaa muun muassa Sara Parikkaa, Jenni Rotosta ja Hanna Sumaria. Asennemedian podcasteihin kuuluvat muun muassa Jäljillä, Tuplakääk ja Mimmit sijoittaa. Tutustu Asennemedian kaikkiin vaikuttajiin täällä.

Lisätiedot:

Ulla Vartiainen
Perustaja, toimitusjohtaja
ulla@asennemedia.fi

Kati Launiainen
Operatiivinen johtaja
040 131 5655
kati@asennemedia.fi

Asennemedia on vuonna 2015 perustettu vaikuttajamarkkinointitoimisto, joka edustaa nykypäivän tärkeimpiä mielipidevaikuttajia, monikanavaisiksi henkilöbrändeiksi kasvaneita bloggaajia ja podcastaajia. Asennemedia tavoittaa sosiaalisen median sekä yhteensä 30 vaikuttajansa kautta jo yli 800 000 suomalaista viikoittain.

www.asennemedia.fi