Siirry sisältöön

Asennenews

  • Kohderyhmien käyttäytyminen somessa

    Markkinoijan yksi tärkeimmistä työkaluista on ymmärrys siitä, kenelle markkinoidaan. Vaikuttajamarkkinointi ei ole tässä poikkeus, kirjoittaa uuden tutkimisesta syttyvä Creative Project Managerimme Janika.

  • 4 vinkkiä pr-tapahtuman järjestämiseen

    Vaikuttajamarkkinoinnin tapahtumat ovat the juttu, ja tarjontaa on koko ajan enemmän. Mikä tekee PR-tapahtumasta oikeasti hyvän? Asennemedian Senior Project Manager Laura on tapahtumatuotantojen ja projektinhallinnan kuningatar, ja tarjoilee sinulle seuraavaksi neljä vinkkiä, joiden avulla PR-tapahtumasta saadaan onnistunut, erottuva ja tuottava.

  • kysytyt kysymykset

    Vaikuttajamarkkinoinnin ROI 2024

    Me Asennemedialla olemme vaikuttajien puolella. Uskomme, että tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi vaatii onnistuakseen paitsi brändin myös vaikuttajien näkemysten ja ideoiden kuuntelemista. Siksi kokosimme tuoreimman alan katsauksen sieltä, missä yleisöt tunnetaan parhaiten – vaikuttajien näkökulmasta.

  • Tiktok 2024 – mitä brändin tulisi tietää?

    Asennejengi tutkii jatkuvasti kanavien uusia käyttötarkoituksia ja juuri nyt TikTokin monipuoliset mahdollisuuden innostavat, kerromme tässä artikkelissa miksi. TikTokin suosio jatkaa kasvuaan. Aiemmin yli miljardin käyttäjän suosima alusta oli tunnettu erityisesti nuorten keskuudessa, mutta viime aikoina TikTokin yleisö on alkanut myös vanheta.

  • Asennemedia vahvistaa osaamistaan uusilla nimityksillä

    Asennejengiin liittyy keväällä 2024 kaksi uutta jäsentä. Uusien rekrytointien tuloksena entistäkin vahvemman asiantuntijatiimin tavoitteena on edistää alan kasvua ja tehdä asenteella asiakkaiden vaikuttajamarkkinointia myös tulevaisuudessa.

  • Aloittelevan vaikuttajan ABC – vaikuttajamarkkinoinnin käytännöt ja termit

    Jos olet joskus miettinyt, mitä vaikuttajamarkkinoinnin kummalliset lyhenteet tarkoittavat, tämä on onnenpäiväsi – kuulimme pyynnön ja kasasimme termien lisäksi tietoa alan käytännöistä. Tässä artikkelissa annamme parhaat vinkkimme aloittelevalle vaikuttajalle ja avaamme yleisimmät alalla käytetyt termit.

  • Mitä nyt taas! Sosiaalinen media 2024

    Tavoite on varmasti jokaisella sosiaalista mediaa työkseen tekevällä sama: opi hyödyntämään uudet kanavat ja toiminnot ensimmäisten joukossa. Mutta miten sen teet, kun kaikki muuttuu joka päivä? Asennemedian Communications Specialist Mira Suurnäkki kokosi tähän artikkeliin tärpit sometyöhön vuodelle 2024.

  • Nostomme vuodelle 2024: hyödynnä trendit vaikuttajamarkkinoinnissa

    Luova tiimimme kävi läpi pinon ennusteita ensi vuodelle ja poimi niistä kriittisin silmin ne, joilla on merkitys vaikuttajamarkkinointia tehdessä.

    Näihin uskomme tulevana vuonna: kohderyhmän älykäs hyödyntäminen, tehokas kanavien hallinta, vaikuttajasisältöjen kerroksellisuus ja kestävästi tuotettu PR. Lue neljä nostoamme ensi vuodelle!

  • Vaikuttajamarkkinointi: resurssit ja tulokset

    Vaikuttajamarkkinoinnin mittaaminen: mitä siitä pitäisi tietää?

    Vaikuttajamarkkinoinnin data on ainutlaatuista siinä, että samoja ilmiöitä voidaan mitata monin eri tavoin. Siksi tässä juttusarjassa käydään läpi, mitä jokaisen olisi hyvä tietää vaikuttajakampanjan mittaamisesta. Tämän artikkelin luettuasi ymmärrät, mitä keskiarvo- ja benchmark-luvut raporteissa tarkoittavat, ja miksi niiden taustalla olevien laskukaavojen kanssa kannattaa tulla tutuksi.

  • Lataa opas vaikuttajamarkkinoinnin suunnitteluun

    Kasasimme oppaan, josta löydät vaihe aiheelta ohjeet strategisen ja tuloksellisen vaikuttajamarkkinoinnin suunnitteluun. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Miten herättää oma ja tiimin luovuus? Miten vaikuttajamarkkinointia tehdään Asenteella? Millaisia tuloksia voit saavuttaa lisäämällä mediamixiisi audiota? Ja ennen kaikkea: mitä vaiheita ja alan kiemuroita sinun tulee ottaa huomioon ennen kampanjaa ja sen aikana?

  • Uutta! Varaa ilmainen 30 minuutin konsultaatio

    Tahtoisitko kysyä jotakin alan asiantuntijalta? Oletko yksin yrityksenne vaikuttajamarkkinointihaasteiden kanssa? Mietityttääkö oikeiden vaikuttajien valinta tai vaikkapa mittaaminen? Nyt voit varata Asennemedian sivuilta veloituksetta ja ilman sähköpostiketjuja nopean 30 minuutin konsultaation. Käytä aika kokonaan tai kysy yksi kysymys ja jatka työpäivääsi – tämä ominaisuus on tehty sinua varten.

  • Harjoittelu Asennemedialla – ”Sain ammatillista itsevarmuutta”

    Kulttuurituottajaksi Humanistisessa korkeakoulussa opiskeleva Mia Tanhuanpää aloitti harjoittelunsa yhdeksän kuukautta sitten. Useamman monipuolisen harjoittelujakson aikana olemme saaneet nauttia hänen työpanoksestaan sekä projekti- että viestintätiimissä. Nyt on aika päästää Mia takaisin kouluun, mutta ehdimme vielä kysymään, millaista meillä on olla harkassa. Lue fiilikset harjoittelusta Asennemedialla!

  • Asennemedian vuoden 2023 teemana rohkeus

    Parhaimmillaan vuoden teemoittaminen selkeyttää yhteisiä tavoitteita, auttaa seuraamaan kehitystä ja vahvistaa yhteishenkeä. Asennemedialla vuoden 2023 teemaksi on nimetty rohkeus. Nyt selvitetään, mitä rohkeus työpaikalla voi tarkoittaa ja miten sitä voi harjoitella omassa työssään!

  • Asennemedia - lomakäytäntö

    Asennemedia ja Asennestudio tarjoavat työntekijöilleen 5 ylimääräistä lomapäivää

    Moni muistaa varmasti vuoden 2020 kokeilun, jonka aikana Asennemedian työntekijät saivat lomailla niin paljon kuin tahtoivat. Lomailulle sovittiin yhteiset pelisäännöt: kokeilun tarkoituksena oli edistää työhyvinvointia ja tukea myös niitä työntekijöitä, jotka olivat vastikään vaihtaneet työpaikkaa. Kokeilusta opittiin, ja sitä on päivitetty entistä toimivammaksi: Asenteella saa nyt lomailla palkallisesti 5 ylimääräisen lomapäivän verran. Lue alta sekä uudesta käytännöstä että aiemmasta lomakokeilusta!

  • Miksi valita vaikuttajamarkkinointi toimisto? Yhteistyössä on voimaa

    Vaikuttajamarkkinointi: toimisto vai in-house? 3 syytä valita asiantuntija

    Vaikuttajamarkkinointiin käytettiin Suomessa yli 50 miljoonaa euroa vuonna 2022. Se kertoo, että yrityksissäkin on tunnistettu vaikuttajien potentiaali tavoittaa heille tärkeimmät kohdeyleisöt ja kasvattaa brändin tunnettuutta. Usein pohdittu kysymys kuuluukin, kannattaako tämä markkinoinnin osa-alue hoitaa yksin vai yhdessä. Siis vaikuttajamarkkinointi: toimisto vai in-house?

  • Vaikuttajamarkkinoinnin suuntaviivat 2023

    Tämä ei ole trendikatsaus – suurten uutisten ja tajunnanräjäyttävien neuvojen sijaan lupaamme kuitenkin, että tämä kirjoitus muistuttaa tärkeistä asioista, antaa hyvän pohjan vuoden vaikuttajamarkkinointitoimenpiteiden suunnittelulle ja inspiroi ideoimaan uutta. Keinot onnistuneeseen markkinointiin eivät muutu maagisesti vuoden vaihtuessa. Ja miksi pitäisikään? Kun voi tukeutua jo toimivaksi todettuun, jää enemmän tilaa tuoreille ajatuksille ja toteutuksille.

  • Vaikuttajamarkkinoinnin topit ja flopit – mitä ottaa mukaan uuteen vuoteen 2023?

    Asennemedian tuotannon johtaja Johanna Risku pyörittää pöydällään päivittäin asiakkaidemme kampanjoiden tavoitteita ja tuloksia, analysoiden näiden välissä toteutettuja toimenpiteitä. Tässä artikkelissa Johanna raottaa analyysien arkkuaan ja kertoo, millaisia oppeja kuluneen vuoden kampanjoista kannattaa muistaa ensi vuoden vaikuttajamarkkinointia suunnitellessa.

  • Haussa viestinnän ja sisällöntuotannon osaaja

    Me uskomme, että aito menestyminen syntyy, kun ihmiset pääsevät hyödyntämään omia vahvuuksiaan ja intohimon kohteitaan, ja kun työ on muun elämän kanssa tasapainossa. Ihmistemme hyvinvointi on meidän prioriteettimme numero 1.

  • Asennemedia rekrytoi: Haussa asiakkuuspäällikkö!

    Me uskomme, että aito menestyminen syntyy, kun ihmiset pääsevät hyödyntämään omia vahvuuksiaan ja intohimon kohteitaan, ja kun työ on muun elämän kanssa tasapainossa. Ihmistemme hyvinvointi on meidän prioriteettimme numero 1. Nyt haemme myyntitiimiimme asiakkuuspäällikköä, jolta ei puutu asennetta.

  • Hygieniarajat hyödyttävät niin brändiä kuin vaikuttajaa

    Meille on Asennemedialla on tärkeää niin se, että vaikuttajat saavat asianmukaisen korvauksen työstään kuin se, että brändit pääsevät luomaan kanssamme tuloksellisia ja vaikuttavia markkinointikokonaisuuksia. Sen vuoksi huolehdimme esimerkiksi siitä, että kaikki osapuolet noudattavat hygieniarajoja.

  • Joonas Pesosen podcast-uutuuden tavoitteena on seksuaalikasvattaa milleniaalisukupolvi

    On aika kaivaa vintiltä ajan patinoimat Demi-lehdet, päivittää Bees & Honey -palstan Dear Eki ja keskustella seksuaalisuudesta. Meillä on kokonainen sukupolvi, joka on jäänyt vaille kunnollista seksuaalikasvatusta. Tilanteen korjaa tänä keväänä Joonas Pesosen Onks ok? -podcast, jossa vastataan kaikkeen, mikä meitä seksuaalisuuden parissa askaruttaa ja hämmentää.

  • Miten tehdään menestyvä brändivetoinen podcast?

    Podcastien suosio on jatkuvassa kasvussa, joten ei ihme, että audio kiinnostaa myös yrityksiä viestintämuotona. Mutta miten luodaan menestyvä B2B- tai brändivetoinen podcast, ja mitä eri vaihtoehtoja yrityksillä on podcastien parissa?

  • C Moren podcast jatkuu – Sara Parikka ja Johanna Puhakka palaavat kulisseihin

    Syksyllä 2021 alkanut ja starttijaksollaan Spotifyssä Suomen kuunnelluimmaksi podcastiksi noussut C Moren Kulisseissa by Sara Parikka & Johanna Puhakka -podcast saa jatkoa. Uusissa jaksoissa tavataan tämän hetken kiinnostavimmat tähdet ja kuullaan paljastuksia esiripun takaa. Neliosainen 2. kausi starttaa tänään ja jaksoja julkaistaan viikon välein aina torstaisin.

  • Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2022

    Vuosi lähenee loppuaan, joten on aika kääntää katseet tulevaan vuoteen 2022. Lue projektipäällikkömme Janikan kartoitus vaikuttajamarkkinoinnin trendeistä ja tiedät, mistä ensi vuonna vaikuttajakentällä puhutaan.

  • Blogit ja vaikuttajamarkkinointi vuonna 2021

    Vaikuttajamarkkinoinnin alkulähde, blogimarkkinointi, on edelleen relevantti keino hyödynnettäväksi monenlaisissa kampanjoissa. Lue alta projektipäällikkömme Janikan listaus syistä, miksi.

  • Asenne-arki: Etätyön haaste

    ”Tiedätkö kuinka monta askelta etätyötä tekevä työntekijäsi tai työkaverisi päivän aikana jaksaa kävellä?” Tässä jutussa vieraskynään tarttui Susanna Hakanen, joka on seurannut vierestä puolisonsa, Asennemedian audio creative Miikkaelin, etätyöskentelyä jo vuosien ajan.

  • Asenne-arki: Miksi meidän pitäisi oppia toisiltamme?

    Vaikuttajamarkkinointi on alana nopealiikkeinen ja jatkuvasti kehittyvä. Lue projektipäällikkömme Amandan ajatuksia oppien ja oivallusten jakamisen tärkeydestä, ja miten Asennemedian projektipäälliköt ovat tätä tärkeää tiedonjakoa mahdollistaneet.

  • Asenteen tiimi on tunnin päivästä tavoittamattomissa – miksi?

    Etätoimistoilla ei pääse pitämään yhteisiä lounas- tai kahvitaukoja niin kuin toimistoarjessa olimme tottuneet, ja vuoden alussa heräsimme siihen, ettemme muista pitää taukoja välttämättä ollenkaan. Siispä teimme yhdessä pienen linjauksen, jolla on ollut suuri merkitys. Projektijohtajamme Erika kertoo miten ja miksi.

  • C Moren uudessa podcastissa sukelletaan sarja- ja elokuvatuotantojen kulisseihin – juontajina Sara Parikka ja Johanna Puhakka

    C More tekee uuden aluevaltauksen äänisisältöjen puolelle Kulisseissa by Sara Parikka & Johanna Puhakka -podcastilla. Podcastin juontajina toimivat muun muassa Salatuista elämistä, Rantabaarista ja suositusta Papupata-podcastista tutut Sara Parikka ja Johanna Puhakka. Jokaisessa jaksossa keskustellaan elokuva- ja tv-tuotantoalan huippuvieraiden kanssa alan kiinnostavimmista aiheista. Nelijaksoista kautta julkaistaan 9. syyskuuta alkaen kahden viikon välein aina torstaisin. Kulisseissa-podcastin jaksot ovat kuunneltavissa ilmaiseksi suosituimmista podcast-palveluista.

  • Vaikuttajamarkkinoinnin mittaaminen: Podcast-mainonnan mittarit

    Podcast on mediana vielä suhteellisen tuore, ja podcast-kentän räjähdysmäinen kasvu on tehnyt myös kaupallisista podcast-yhteistöistä tärkeän osan monien brändien markkinointia. Uuden median kohdalla on tärkeää ymmärtää, mitä yhteistyöstä voidaan mitata ja mitä tuloksista voidaan päätellä. Tämän artikkelin luettuasi tiedät, mitä podcast-kampanjaa suunnitellessa tulee ymmärtää alustoilta saatavasta datasta.

  • Podcastien syksy 2021

    Syksyllä 2021 Asennemedian podcast-ohjelmistossa kuullaan paljon vanhoja tuttuja, mutta myös muutamia uusia tulokkaita. Olemme koonneet kuunteluasi helpottamaan valmiin listan podcasteistamme ja siitä, mitä tuleva syksy tuo niissä tullessaan. Sinä voit vain kaivaa kuulokkeet esiin ja virittää itsesi äänitaajuuksille!

  • Asennemedia ♥ Suomi: Vinkit Varsinais-Suomeen

    Tästä kesästä tulee kaikkien aikojen kotimaanmatkailukesä, joten haluamme Asennemedialla kantaa kortemme kekoon ja vinkata omat tärppimme kotimaan kohteisiin. Tulemme jakamaan vinkkejämme joka viikko ja kattamaan lähes koko Suomen. Tässä ensimmäisessä kesäkirjeessämme keskitymme Varsinais-Suomeen.

  • Huippusuosittu Jäljillä-rikospodcast Asennemedian riveihin

    Vaikuttajamarkkinointitoimisto Asennemedia täydentää podcast-kokoonpanoaan elokuusta lähtien uudella genrellä, kun maailmalla huippusuosittua true crime -tyylilajia edustava Jäljillä-podcast liittyy Asennemedian riveihin. Jäljillä-podcastia kuunnellaan huimat 90 000 kertaa viikossa.

  • Asennemedia ja Wecast yhdistyvät Suomen johtavaksi monikanavaisen vaikuttajamarkkinoinnin toimistoksi

    Vaikuttajamarkkinoinnin toimisto Asennemedia ostaa podcastien tuotantoon ja kaupallistamiseen erikoistuneen Wecastin liiketoiminnan ja keskittyy jatkossa entistä monikanavaisempaan vaikuttajamarkkinointiin. Inspiraatiota on haettu muun muassa Ruotsista, josta löytyy jo useita sosiaalisen median suosituimpia profiileja monikanavaisesti edustavia toimistoja. Tavoitteena on tarjota brändeille uusia keinoja ja kanavia entistä vaikuttavampaan markkinointiin.

  • The Blog Awards Finland 2017: Asennemedialle kaksi palkintoa

    Asennemedia nappasi perjantaina järjestetyssä The Blog Awards Finland -gaalassa vuoden lifestyle-blogin ja toimistovaikuttajan palkinnot. Vaikuttajamarkkinointi on parissa vuodessa kasvanut nuorten harrastuksesta kokonaiseksi toimialaksi, jota hyödyntävät yritysten lisäksi myös julkinen puoli ja järjestöt.

  • Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2022

    Vuosi lähenee loppuaan, joten on aika kääntää katseet tulevaan vuoteen 2022. Lue projektipäällikkömme Janikan kartoitus vaikuttajamarkkinoinnin trendeistä ja tiedät, mistä ensi vuonna vaikuttajakentällä puhutaan.