Siirry sisältöön

Vaikuttaja- ja kanavasuunnitelma

Mainostajan täytyy yhä tarkemmin tunnistaa kohderyhmänsä, jotta kanavavalinnat tukevat tavoitteita. Asennemedian asiantuntijat tekevät tämän työn puolestasi. Me tunnemme vaikuttajamarkkinoinnin konkarit ja uudet tulokkaat, opettelemme ensimmäisenä uudet markkinointikanavat ja tiedämme, minkälainen sisältö toimii missäkin.

Vaikuttajat ja kanavat kohdilleen

Oikeanlaisten vaikuttajien ja kanavien valinta on yksi tärkeimmistä vaiheista vaikuttajamarkkinoinnin kampanjaa suunnitellessa. Somekanavien määrä kasvaa jatkuvasti ja yleisö on hajautunut eri sovelluksiin. Hoidamme taustatutkimuksen, kanavavalinnat ja yhteydenpidon vaikuttajien kanssa.

Vaikuttajan ja brändin yhteistyö pääsee puhkeamaan kukkaan monikanavaisessa kumppanuudessa – pitkäaikainen ja monipuolinen sitoutuminen yhteiseen tekemiseen tuo tuloksia. Kun vaikuttaja näkyy mukana brändin muussa markkinoinnissa ja pitkäjänteisesti useammassa kampanjassa, sekä näyttää seuraajilleen pidemmällä aikavälillä useamman kerran käyttävänsä asiakkaan tuotetta tai palvelua, ollaan aidon vaikuttavuuden äärellä.

Vaikuttajan valinta

1. Brand match

Valitsemme ehdotukseemme aina vaikuttajan, jolle mainostettavat tuotteet tai palvelut oikeasti sopivat. Paras yhteistyö on sellainen, jossa vaikuttaja ja brändi jakavat arvot, kohderyhmän ja innostuksen mainostettavaan tuotteeseen.

2. Kokoluokka

Tunnetuimpien vaikuttajien kautta saat kampanjallesi kattavan näkyvyyden ja tavoitat suuren yleisön. Mikrovaikuttajien rajatumpi kohderyhmä ja kohdennetumpi sisältö taas mahdollistaa hyvinkin tarkan kohdentamisen. Me Asennemedialla tunnemme vaikuttajat nousevista mikrovaikuttajista alan edelläkävijöihin.

3. Käytetyt kanavat

Pysymme puolestasi perillä uusista somekanavista ja niiden käyttäjistä. Kanavien valinta voidaan tehdä valitsemalla ensin halutut vaikuttajat ja miettimällä sitten heidän kanavistaan tarkoitukseen sopivimmat. Vaihtoehtoisesti voidaan valita ensin kanava, esimerkiksi TikTok, ja etsiä kanavasta parhaat vaikuttajat kampanjaa varten.

Vaikuttavaa markkinointia

Vaikuttajasta on moneksi

Vaikuttajan vaikuttavuus ei pääty sosiaalisen median kanaviin. Kun valitset vaikuttajan tapahtumaasi juontajaksi, mainoskasvoksi, PR-lahjan lähettäjäksi tai vaikkapa avuksi uuden tuotteen kehitykseen, saat markkinointiisi lisätehoa vaikuttajan tunnettuudesta ja valmiista kohderyhmästä.

Asennemedian kanssa työskennellessäsi voit luottaa siihen, että ajattelemme markkinointia kokonaisuutena. Asiantuntijoidemme vahva strateginen ymmärrys liiketoiminnasta ja luovan tiimimme kokemus mainonnan suunnittelusta tuovat vaikuttajamarkkinoinnin suunnitteluun tuoreita näkökulmia.

Vaikuttajamarkkinointi ja audio

Mitä jos yhdistäisit vaikuttajamarkkinointikampanjaasi äänielementtejä? Audio on mediana intiimi ja tehokas: ääni tulee kuvaa tai tekstiä lähemmäs ja herättää tunteita. Inspiroivia esimerkkejä audiolla maustetusta vaikuttajamarkkinoinnista ovat vuoden 2022 RFSU Sexth Sense -kampanja ja C Moren Kulisseissa-podcast.

Tiesitkö, että kauttamme voit myös mainostaa Asennestudion tuottamien podcastien kuuntelijoille? Podcastejamme kuuntelee kuukausittain yli 250 000 ihmistä, jotka ovat sitoutuneet podcastien sisältöön. Valittavanasi on eri aihepiirien podcasteja kohderyhmästäsi ja mainostamastasi tuotteesta riippuen. Lue lisää podcast-mainonnasta Asennestudion sivuilta tai ota yhteyttä: ulla@asennestudio.fi

vaikuttajamarkkinointi ja audio

Esimerkkicase

  • RFSU – Sexth Sense

    RFSU – Sexth Sense

    RFSU lanseerasi syksyllä 2022 Sexth Sense -seksivälinesarjan sekä uudenlaiset audio-käyttöohjeet tuotteille. Audio-käyttöohjeiden lukijaääniksi valittiin kuusi erilaista ja upeaa persoonaa: Joonas Pesonen, Meri Milash, Jenni Rotonen, Panu Vauhkonen, Antti Reini sekä Sanna Majuri. Uusien tuotteiden ja konseptin lanseerausta tuettiin vaikuttajamarkkinointikampanjalla Instagramissa.

    Luova
    suunnittelu
    PR Projektin-
    hallinta
    Vaikuttajat
    ja kanavat